АкушерствоАнатомияАнестезиологияВакцинопрофилактикаВалеологияВетеринарияГигиенаЗаболеванияИммунологияКардиологияНеврологияНефрологияОнкологияОториноларингологияОфтальмологияПаразитологияПедиатрияПервая помощьПсихиатрияПульмонологияРеанимацияРевматологияСтоматологияТерапияТоксикологияТравматологияУрологияФармакологияФармацевтикаФизиотерапияФтизиатрияХирургияЭндокринологияЭпидемиология

yagallery.com.ua

Тінь трави

07.09 – 13.10.2012

 

Олександр Бабак / Анна Войтенко / Павло Мартинов / Анна Миронова / Анатоль Степаненко / Невідомий фотограф

 

 

Незалежно від етичних категорій добра і зла, незалежно від результату – поразки чи перемоги – події кидають тіні. Під впливом часу матеріальність явищ зникає, але пам'ять про них криється в почуттях, спробою розказати про які і є «тінню трави».

 

Ініційований Олександром Бабаком, проект був останньою виставкою-присвятою роботі першого приміщення арт-центру Я Галерея на вулиці Волоській у Києві. Короткочасна, але акцентована експозиціяпройшла під супровід музики, яку батько художника вважав «ворожою».

 

Феномен пам'яті, яку досліджує проект, активізується, в першу чергу, через запахи. Салон радянської «Побєди», квартира, в якій пройшло дитинство, новий триколісний велосипед – все це можна розповісти через специфічні аромати, які парфумер та співзасновник арт-центру Я Галерея в Дніпропетровську Павло Мартинов розливає в старі пляшки, що потрапили до експозиції археологічним шляхом – з-під землі маленького саду Я Галерея в Києві.

 

Роботи Анни Миронової «Тінь трави» – відбиток трави на прозорому пластику – виражають головну метафору експозиції. Заплановані як частина окремого проекту, в асоціативному ряді «пам'ять – запах – колір – мінливість – хиткість – непостійність», що його склав концепт експозиції, вони отримують точний вміст.

 

Анатоль Степаненко, співавтор Олександра Бабака у дослідженнях історії зникаючих сіл, представляє фрагмент цього великого проекту – атрибутику народної вегетативної магії. Степаненко відповідає на гасло експозиції, виказуючи емоцію через рослинні елементи народної культури.

 

На думку Анни Войтенко, спроба щось пригадати є марною, бо трава відсутня – її місце займає дим. Саме тому фотограф має засвідчувати не «фігуративну пам'ять», а присутність просякнутої атмосфери – палаючим від сонця целулоїдом.

 

Негативи бесарабських фотоательє початку століття підіймають з минулого примарні тіла невідомих людей. Буквально, самі ці люди є тінями. Французький філософ Ролан Барт вбачає важливість тіней на фотографіях у тому, що без них тіло спектрума (того, хто зображений на фотографії) стає стерильним. Барт пише: «Через цю тонку пуповину фотограф вливає життя; якщо чи із-за нестачі таланту, чи по волі злого випадку йому не вдається супроводити прозору душу її ясною тінню, суб'єкт безповоротно вмирає».

Борис Філоненко, 2012

За додатковою інформацією, коментарями учасників подій та фотоматеріалами звертайтесь:

координатор проектів Катерина Семенюк +380 67 567 30 20, ks@yagallery.com.ua.

Арт-центр Я Галерея у Києві, Хорива, 49Б, /044/ 492 92 03, у Дніпропетровську, Гусенка, 17, /056/ 713 57 13

yagallery.com.ua


Дата добавления: 2015-12-15 | Просмотры: 302 | Нарушение авторских прав







При использовании материала ссылка на сайт medlec.org обязательна! (0.003 сек.)