В) наданні людині частки дао – де
г) релігійності
39. Засновником даосизму вважається...
а) Лао-цзи
б) Дао-цзи
В) Мао Цзе-дун
г) китаєць
40. Основна праця даосизму...
а) Дао-де-цзин
б) І-цзин
В) Лунь-юй
г) Дао
41. До духовних джерел Ранньої Античної філософії відносимо:
а) єгипетська міфологія та наука;
б) язичницька релігія;
в) твори Гомера “Одіссея”, “Іліада”;
г) міфи стародавньої Греції.
42. Проблематикою раннього періоду Античної філософії є:
а) космогонізм;
б) космологізм;
в) антропоцентризм;
г) натуралізм.
43. Атнична філософія у своєму розвитку проходить:
а) один період;
б) два періоди;
в) три періоди;
г) жодного періоду;
44. Основною проблемою Ранньогрецької філософії є...
а) аксіологічна проблема;
б) антропологічна проблема;
в) натуралістична;
г) космогонічна;
45. Школи раннього періоду Античної філософії:
а) Мілетська, іонійська;
б) Грецька, римська;
в) Мілетська, еліатська;
г) Піфагорійці, софісти;
46. У кого з філософів першоосновою всього сущого виступає вода:
а) Емпедокл;
б) Анаксагор;
в) Фалес;
г) Парменід
47. Що є першоосновою світу для Анаксімена?
а) вода;
б) вогонь;
в) повітря;
г) апейрос.
48. Що таке логос за Гераклітом?
а) закон;
б) слово;
в) вогонь;
г) наука.
49. Хто з філософів першоосновою всього сущого вважає вогонь;
а) Фалес;
б) Анаксагор;
в) Геракліт;
г) Парменід
50. Засновником стихійної діалектики вважається:
а) Геракліт;
б) Анаксимандр;
в) Діоген;
г) Сократ;
51. Хто започатковує ідеалістичну лінію в Античній філософії;
а) Піфагор;
б) Геракліт;
в) Платон;
г) Платін
52. Хто з філософів уявляє світ у геометричній фігурі?
а) Піррон;
б) Геометр;
в) Піфагор;
г) Демокріт;
53. Хто з філософів в основу світу кладе число?
а) математик;
б) Ксенофан;
в) Парменід;
г) Піфагор;
54. До елеатської школи відносяться:
а) Емпедокл, Парменід; Ксенофонт
б) Протагор, Сократ, Анаксагор;
в) Анаксагор, Анаксімен, Анаксімандр;
г) Зенон, Піррон, Епікур.
55. Які сили упорядковують світ за Емпедоклом?
а) життя і смерть;
б) любов і ненависть;
в) мудрість і байдужість;
г) тільки любов
56. Атоми Левкіппа і Демокріта мають такі властивості:
а) кількісні;
б) існуючі;
в) дійсні;
г) без форми.
57. Хто з філософів започаткував атомістичне трактування буття?
а) Демократ;
б) Демокріт;
в) Епікур;
г) Атоміст;
58. Темне пізнання за Демокрітом – це...
а) пізнання з допомогою відчуттів;
б) з допомогою розуму;
в) з допомогою атомів;
г) з допомогою душі;
59. Яка причина призвела до зміни проблематики в античній класичній філософії?
а) політична
б) соціальна
в) економічна
г) кліматично-географічна
60. Основна проблематика класичного періоду Античної філософії:
а) проблема людини
б) проблема буття
в) проблема поведінки
г) проблема життя і смерті
61. Хто вперше ставить проблему людини як моральної істоти?
а) Протагор;
б) Платон;
в) Сократ;
г) Зенон;
62. Хто із названих філософів належить до школи софістів?
а) Епікур;
б) Піррон;
в) Протагор;
г) можливо Сократ
63. Хто з філософів античності висловив ідею про відносність істини?
а) Геракліт;
б) Сократ;
в) Парменід;
г) Протагор;
64. Софісти визнають:
а) абсолютну істину
б) одну думку
в) сумнів щодо істини
г) декілька істин
65. Софіст означає
а) скептик
б) демократ
в) вчитель
г) мудрець
66. Методом пошуку істини за Сократом є…
а) споглядання
б) монолог
в) стійкість
г) діалог
67. Хто стверджував, що справжнє знання є основою правильних моральних вчинків?
а) І.Кант;
б) Сенека;
в) Демокріт;
г) Сократ;
68. Хто з філософів античності зв’язав моральність із знаннями та створив концепцію етичного раціоналізму:
а) Платон;
б) Фрейд;
в) Піфагора;
г) Сократ;
69. Платон належав до...
а) матеріалістичного напряму
б) об’єктивного ідеалізму
в) ідеалізму
г) суб’єктивного ідеалізму.
70. Що розумів Платон під “істинним буттям:
а) чуттєві речі;
б) матерію;
в) ідеї;
г) благо;
71. Аристотель критикує Платона за те,що…
а) речі існують самі по собі
б) речі існують окремо від ідей
в) речі і ідеї існують разом
г) ідеї є вищими за речі
72. За Арістотелем усяка річ складається з
а) ідей і понять
б) форми і змісту
в) матерії і думки
г) матерії і форми
73. Філософія Аристотеля спрямована
а) відповісти на основне філософське запитання
б) до наукової визначеності, логічної стрункості
в) на філософію життя
г) заперечення небуття
74. Аристотель до правильної форми держави відносить:
а) тиранію і аристократію;
б) монархію і демократію;
в) демократію і аристократію;
г) монархію і аристократію;
75. До третього періоду античної філософії відносяться...
а) грецька і римська філософія
б) елліністична і римська філософія
в) грецька і італійська філософія
г) олександрійська, римська, грецька філософії
76. До ідеалістичного вчення належить школа...
а) неоплатонізму
б) скептицизму
в) стоїцизму
г) епікуреїзму
77. Проблематика елліністично-римської філософії -...
а) діяльність
б) етика
в) метафізика
г) онтологія
78. Вчення якого філософа продовжив Епікур?
а) якогось
б) Платона
в) Арістотеля
г) Демокріта
79. Засновником епікуреїзму був...
а) Епікур
б) Сократ
в) Піррон
г) грек
80. Від чого слід позбавитися за Епікуром?
а) щастя
б) насолоди
в) смерті
г) страху
81. Атоми Епікура наділені...
а) якісними властивостями
б) кількісними властивостями
в) здатністю рухатися
г) здатністю змінювати траєкторію руху
82. Що властиве епікурейцям?
а) атараксія
б) евдемонізм
в) релігійність
г) аскетизм
83. Засновником стоїцизму вважається..
а) стоїк
б) Піррон
в) Зенон
г) Епікур
84. В сфері гносеології стоїки були...
а) агностиками
б) гностиками
в) раціоналістами
г) сенсуалістами
85. Стоїцизму притаманна
а) мужність
б) незворушність
в) хоробрість
г) страх перед природою
86. Що властиве стоїкам?
а) атараксія
б) евдемонізм
в) релігійність
г) аскетизм
87. Засновником скептицизму був...
а) Піррон
б) Епікур
в) Скептик
г) Зенон
88. На які питання повинна відповісти людина за вчення скептиків?
а) Що я можу знати? Що я маю робити? На що я можу сподіватися?
б) що є первинним? Чи можна пізнати світ? Чи є розвиток світу?
в) з чого складаються речі? Як до них ставитись? Яка з цього вигода?
г) що є щастя? Для чого щастя? Хто хоче щастя?
89. Що властиве скептикам?
а) атараксія
б) евдемонізм
в) релігійність
г) аскетизм
90. Засновником неоплатонізму був...
а) Платон
б) Плотін
в) Плутон
г) неоплатонік
91. Неоплатонізм засновується на філософії...
а) Платона
б) Піфагора
в) Плутарха
г) Плотіна
92. Священна тріада в неоплатонізмі...
а) Розум-Душа-Космос
б) Бог-Син-Дух
в) Єдине-Душа-Людина
г) Людина-Світ-Бог
93. Що властиве неоплатонікам?
а) атараксія
б) евдемонізм
в) релігійність
г) аскетизм
94. Своєрідність середньовічної філософії у її
а) зв’язку з наукою
б) зв’язку з релігією
в) зв’язку з природою
г) зв’язку з Богом
95. Метою пізнання в епоху Середньовіччя виступає...
а) людський розум
б) світ природи
в) Бог
г) об’єктивна дійсність
96. Гносеологічним принципом середньовічної філософії є:
а) історизм;
б) раціоналізм;
в) одкровення;
г) релігійність.
97. Основний догмат християнського віровчення відносно Бога проголошує:
а) немає Бога вище Аллаха;
б) Бог є Єдине;
в) Бог існує у трьох іпостасях;
г) Бог є все і все є Бог;
98. Людина у середньовічній філософії виступає як:
а) творіння природи
б) творіння Бога
в) творіння космосу
г) творіння праці
99. Провіденціалізм стосується...
а) привидіння
б) провадення
в) проведення
г) провидіння
100. До ідейних джерел середньовіччя відносимо
а) філософію Сократа
б) філософію Арістотеля
в) філософію Філона
г) філософію Платона
101. Серед періодів середньовіччя виділяють...
а) романський період
б) некласичний період
в) період патристики
г) немає правильної відповіді
102. Апологетика означає:
а) заперечення віри
б) захист християнської віри
в) захист язичницької віри
г) захист релігії
103. До апологетів належав…
а) Тертуліан
б) Ориген
в) Петрарка
г) Аквінський
104. Квінт Тертуліан проголосив:
а) вірую бо це абсурдно;
б) шукайте і знайдете;
в) християнське одкровення є мудрість;
г) божественне завжди протистоїть диявольському;
105. Завданням патристики було:
а) створити догмати християнського віровчення;
б) створити коментар до Біблії;
в) створити еволюційну теорію;
г) створити логічну систему;
106. До західної патристики належав:
а) Василь Великий;
б) Аврелій Августин;
в) Фома Аквінський;
г) Ориген;
107. Кому належить твір “Сповідь”:
а) Фомі Аквінському;
б) філософу;
в) Василю Великому;
г) Августину Аврелію.
108. Світогляд Августина Аврелія був:
а) антропологічним;
б) онтологічним;
в) теоцентричним;
г) аксіологічним.
109. Хто з філософів середньовіччя намагався трактувати проблему часу:
а) П’єр Абеляр;
б) Фома Аквінський;
в) Августин Аврелій;
г) Тертуліан
110. Завданням схоластики було:
а) дослідження соціальної дійсності;
б) дослідження природи;
в) обґрунтувати раціональні докази віри;
г) сформувати християнську філософію на противагу язичницький.
111. Основною проблематикою схоластичної філософії було співвідношення:
а) світу і надприродного;
б) віри і розуму;
в) віри і інтуїції;
г) віри і підсвідомого;
112. Універсалії означає:
а) ознака речі;
б) сутність речі;
в) поняття речі;
г) розмір речі;
113. Реалісти стверджували, що:
а) універсалії існують до речей;
б) універсалії існують в речах;
в) універсалії не існують;
г) універсалії треба пізнати;
114. Культура Відродження поділяється на:
а) три періоди: раннє, високе, пізнє
б) два періоди: романтичне і готичне
в) не поділяється
г) на чотири періоди: раннє, низьке, високе, пізнє
115. Що відроджувалося в епоху Ренесансу?
а) культура і освіта Європи
б) мистецькі твори християнства
в) людина і суспільство
г) культура і традиція Античності
116. Людина в епоху Ренесансу вважалась...
а) творцем (митцем)
б) частиною природи
в) найвищим творінням Бога
г) грішною
117. Особливість епохи Відродження -...
а) антропологізм
б) антропоцентризм
в) гуманітаризм
г) соціологізм
118. Епоха західноєвропейського Відродження була епохою
а) християнського світобачення
б) світського, атеїстичного світобачення
в) наукового світосприйняття
г) піднесення значущості земного життя людини та її самовдосконалення як особистості
119. Основний вид людської діяльності в епоху Відродження...
а) пізнання всього світу
б) творчість
в) поклоніння Богу
г) вивчення всіх наук
120. Відокремлення релігії від науки – це...
а) інквізиція
б) секуляризація
в) партикуляризм
г) реформація
121. Проблематика першого періоду епохи Відродження –...
а) гуманізм
б) натурфілософія
в) пантеїзм
г) мистецтвознавство
122. Вчення М.Кузанського носить назву...
а) гілозоїзм
б) гуманізм
в) пантеїзм
г) сенсуалізм
123. Творцем геліоцентризму вважається
а) Йоган Кеплер
б) Галілео Галілей
в) Джордано Бруно
г) Микола Коперник
124. В період Реформації були обґрунтовані ідеї про...
а) особисту свободу і творчу активність людини
б) вічне спасіння тільки з волі Бога, без найменшого зусилля і віри людини
в) незалежність людини від соціального оточення і держави
г) провідну роль католицької церкви в ділі спасіння людської душі
125. Засновником Реформації вважається...
а) немає правильної відповіді
б) Жан Кальвін
в) Мартін Лютер Кінг
г) Ульріх Цвінглі
126. Причиною появи Реформації було...
а) погане соціально-економічне становище селян
б) незадоволення політикою католицької церкви
в) негативне ставлення до християнства
г) занепад християнського віровчення
127. Реформація виникає в...
а) скоріше в ХVІ ст. ніж швидше
б) ХІV ст.
в) ХVІ ст.
г) скоріше в ХVІІ ст. ніж пізніше
128. Результатом Реформації було...
а) проведення реформ християнства
б) поява протестантизму
в) поява інквізиції
г) відокремлення релігії від науки
129. Вчення, в якому «мета виправдовує засоби» –...
а) політика
б) утопізм
в) антропоцентризм
г) макіавелізм
130. Основна робота Н.Макіавеллі називається
а) «Місто Сонця»
б) «Мона Ліза»
в) «Господар»
г) «Правитель»
131. Яким повинен бути правитель за вченням Н.Макіавеллі?
а) хитрим
б) розумним
в) богобоязним
г) варіанти а) і б)
132. Твори утопістів висловлювали...
а) мрії усього суспільства
б) ідеї соціальної рівності
в) природні права людини
г) нове наукове вчення
133. Головна праця Т.Мора називається...
а) «Місто Сонця»
б) «Утопія»
в) «Антиутопія»
г) «Місце, якого немає»
134. Філософською особливістю Нового Часу є:
а) деїзм
б) антропологізм
в) природничо-наукове мислення
г) теоцентризм
135. Першочергове значення для формування філософії Нового Часу мало:
а) розвиток протестантизму
б) французька революція
в) формування наук
г) піднесення народного руху
136. Головний робочий метод Ф.Бекона це:
а) аналіз
б) синтез
в) дедукція
г) індукція
137. Головним завданням філософії за Ф.Беконом є:
а) формування нового методу пізнання
б) пізнати абсолютність Бога
в) реалізувати божественну волю
г) довести абсолютність істини
138. Який шлях пізнання, за Беконом, був істинним
а) «шлях павука»
б) «шлях мурахи»
в) «шлях бджоли»
г) індукції
139. Основною ознакою нашого мислення за Р.Декартом було
а) вроджені ідеї
б) досвідні ідеї
в) ідеї
г) культурні ідеї
140. Філософський напрям, який заснував Р.Декарт називають:
а) картезіанством
б) сенсуалізмом
в) реалізмом
г) раціоналізмом
141. За своїми поглядами на світ Р.Декарт був
а) дуалістом
б) деїстом
в) теоцентристом
г) креаціоністом
142. З іменем якого філософа пов’язана традиція європейського раціоналізму
а) Ф.Бекон
б) Т.Гоббс
в) Дж.Локк
г) Р.Декарт
143. Дедуктивний метод пізнання обгрунтував:
а) Б.Спіноза
б) Р.Декарт
в) Ф.Бекон
г) Дж.Берклі
144. Автором якого твору був Р.Декарт:
а) «Міркування про метод»
б) «Новий Органон»
в) «Досвід про людське розуміння»
г) «Про людину»
145. Згідно з теорією Дж.Локка основою будь-якого пізнання є:
а) відчуття
б) думка
в) інтуїція
г) досвід
146. Атрибутами субстанції за Б.Спінозою є:
а) матеріальність і реальність
б) нескінченність і протяжність
в) відносність і постійність
г) протяжність і мислення
147. За Лейбніцем реальний світ складається з:
а) модусів
б) ейдосів
в) атомів
г) монад
148. Засновником монадології був
а) Т.Гоббс
б) Дж.Берклі
в) Р.Декарт
г) Лейбніц
149. Хто з філософів Нового часу стверджував, що про наявність предмета дізнаємося через органи чуття і відчуття:
а) Вольтер
б) Юм
в) Бекон
г) Локк
150. Погляди Вольтера на світ були:
а) дуалістичні
б) атеїстичні
в) діалектичні
г) дидактичні
151. Головною ознакою доби Просвітництва було:
а) вивчення Бога
б) вивчення людини
в) культ розуму
г) культ релігійності
152. Французькі матеріалісти визнавали, що
а) матерія відмежована від реального світу
б) рух матерії зводився до механістичного
в) рух матерії заперечувався
г) рух матерії залежить від волі Бога
153. Основна проблема що її вирішує німецька класична філософія:
а) проблема розуму
б) проблема матерії
в) проблема свободи
г) проблема діяльності
154. Центральний принцип німецької класичної філософії це:
а) принцип активності суб’єкта-людини
б) принцип відповідальності
в) принцип доцільності
г) принцип розумності
155. Хто започатковує німецьку класичну філософію:
а) Г.Гердер
б) І.Кант
в) Й.Фіхте
г) Ф.Шеллінг
156. Світоглядні питання за І Кантом:
а) Що я маю знати? Що я можу робити? Чого мені очікувати?
б) Що я можу знати? Що я маю робити? На що я можу сподіватися?
в) Що я можу знати? Що я маю робити? Що таке людина?
г) немає правильної відповіді
157. Філософія І.Канта це:
а) матеріалістичний атеїзм
б) ідеалізм
в) матеріалізм
г) суб’єктивний ідеалізм
158. Коперніканський переворот І.Канта у філософії це:
а) зміна філософії пізнання
б) зміна філософії людини
в) зміна філософії природи
г) зміна філософії трансцендентного
159. Антиномії у німецькій класичній філософії це:
а) закони логічного мислення
б) протиріччя розуму
в) сфера розсудку
г) правила аналізу
160. Яку важливу наукову гіпотезу створює І.Кант у першій половині своєї творчості:
а) натурфілософську
б) астрономічну
в) діалектичну
г) критичну
161. У діяльності І.Канта виділяють такі етапи:
а) докритичний та філософський
б) етичний та постетичний
в) докритичний та критичний
г) доетичний та етичний
162. Категоричний імператив за І.Кантом звучить як:
а) чини так, щоб ти відносився до інших як до засобу і ніколи як до цілі
б) чини так, щоб ти відносився до інших як до себе і ніколи не гірше
в) чини так, щоб ти відносився до інших як до цілі і ніколи як до засобу
г) чини так, щоб ти відносився до інших як найкраще і ніколи як до засобу
163. Категоричний імператив за І.Кантом є:
а) найвищим суспільним законом
б) найвищим моральним законом
в) найвищим історичним законом
г) найвищим природним законом
164. На які три етапи поділяє І.Кант пізнання:
а) відчуття, розсудок, розум
б) пізнання, логіка, розум
в) почуття, інтелект, розум
г) інтуїція, розсудок, розум
165. У зрілому віці І.Кант намагався відповісти на запитання:
а) що таке життя?
б) що таке буття?
в) що таке людина?
г) що таке природа?
166. Закон “Завжди чини, керуючись твердою переконаністю у своєму обов’язку!” належить:
а) І.Канту
б) Й. Фіхте
в) Канту-Лапласу
г) Канту-Фіхте
167. Що запозичує Й.Фіхте у І.Канта:
а) вчення про “річ у собі”
б) вчення про “річ для себе”
в) вчення про “річ понад себе”
г) вчення про сутність речі
168. Що є основою буття за Й. Г. Фіхте:
а) абсолютне я
б) матерія
в) духовне начало
г) божественний розум
169. Що спробував поєднати у своєму вченні Й.Фіхте:
а) пізнання і природу, людину та світ
б) знання і всесвіт, людину та етику
в) вивчення законів природи і людську етику
г) дослідження всесвіту та вивчення людини
170. Й.Фіхте розуміє свідомість як:
а) діалектичне утворення
б) метафізичне утворення
в) номотичне утворення
г) антропософське утворення
171. Як Й.Фіхте називає свою філософію:
а) боговчення
б) науковчення
в) філософовчення
г) людиновчення
172. Й.Фіхте був засновником:
а) об’єктивної ідеалістичної метафізики
б) суб’єктивної матеріалістичної діалектики
в) об’єктивної ідеалістичної синергетики
г) суб’єктивної ідеалістичної діалектики
173. Що таке “абсолютне Я” за Й.Фіхте:
а) нескінченне прагнення
б) нескінченне самовдосконалення
в) нескінченне відстоювання
г) нескінченне навчання
174. Філософія мистецтва є за Ф.Шеллінгом:
а) початком філософії
б) рушієм філософії
в) здобутком філософії
г) завершенням філософії
175. Всесвіт у філософії Ф.Шеллінга, це:
а) тотожність абсолютного організму та абсолютного витвору мистецтва
б) протиріччя абсолютного організму та абсолютного витвору мистецтва
в) тотожність абсолютної будови та абсолютного витвору Творця
г) протиріччя абсолютної будови та абсолютного витвору Творця
176. Який характер носила філософія природи Ф.Шеллінга:
а) антимеханічний характер
б) діалектичний характер
в) метафізичний характер
г) деїстичний характер
177. Філософія Ф. Шеллінга називається:
а) суб’єктивний ідеалізм
б) трансцендентальний ідеалізм
в) діалектичний плюралізм
г) філософська метафізика
178. В центрі уваги філософії Ф.Шеллінга поставало співвідношення:
а) свідомості та несвідомого
б) духовного та фізичного
в) метафізичного та діалектичного
г) реального та ірреального
179. Ф. Шеллінг розробляв:
а) філософію
б) мистецтво
в) натурфілософію
г) метафізику
180. Філософія Г. Гегеля це:
а) діалектичний матеріалізм
б) об’єктивний ідеалізм
в) суб’єктивний ідеалізм
г) ідеалізм
181. Природа за Г.Гегелем відчужує з себе:
а) абсолютну ідею
б) субстанцію
в) абсолютний дух
г) еволюцію
182. Абсолютний дух за Г.Гегелем це:
а) духовний початок всього людства
б) матеріальний початок всього людства
в) початок суспільної історії всього людства
г) суб’єктивний початок всього людства
183. Абсолютна ідея за Г. Гегелем це:
а) духовне начало
б) універсум в усій його повноті
в) філософське правило
г) закон світобудови
184. Система Г.Гегеля функціонує на основі законів:
а) метафізики
б) філософії
в) діалектики
г) природи
185. Діалектика Г. Гегеля містить в собі:
а) два правила і закон
б) три закони і правило
в) три закони
г) три правила
186. За якою схемою відбувається розвиток у Г.Гегеля:
а) тезис-заперечення-синтез
б) тезис-антитезис-синтез
в) синтез-тезис-заперечення
г) заперечення-заперечення-заперечення
187. Що постає в центрі філософії Л. Фойєрбаха:
а) потойбічний світ
б) Бог і мораль
в) матеріальний світ
г) людина і мораль
188. Філософія Л.Фойєрбаха це:
а) антропологічний матеріалізм
б) об’єктивний ідеалізм
в) матеріалізм
г) суб’єктивний ідеалізм
189. Центральною ідеєю у філософії Л.Фойєрбаха являється:
а) гносеологічна проблематика
б) антропологічна проблематика
в) культурологічна проблематика
г) аксіологічна проблематика
190. Місце Бога за філософією Л.Фойєрбаха має посісти:
а) природа
б) світ
в) людина
г) любов
191. Людину Л.Фойєрбах розглядає як істоту:
а) духовну
б) розумну
в) матеріальну
г) психофізіологічну
192. Релігія за філософією Л.Фойєрбаха є для людини:
а) позитивним чинником
б) негативним чинником
в) розвиваючим чинником
г) підтримуючим чинником
193. Основною ознакою суб’єкта за Л.Фойєрбахом є:
а) дух
б) розум
в) матеріальне
г) психологічне
194. До загальних особливостей сучасної філософії можна віднести:
а) її надзвичайну тематичну та методологічну строкатість;
б) її відданість традиціям класичної філософії;
в) розвиток попередніх форм та напрямів філософії
г) злиття раціоналізму та ірраціоналізму
195. Раціоналістичну спрямованість у сучасній філософії зберігає:
а) екзистенціоналізм;
б) позитивізм;
в) психоаналіз;
г) тільки неопозитивізм.
196. Домінуючою особливістю у некласичній філософії є:
а) ірраціоналізм;
б) раціоналізм;
в) механіцизм
г) інтуїтивізм.
197. Проблема свободи та відповідальності людини – це проблема, яка активно обговорювалась представниками:
а) феноменології;
б) позитивізму;
в) екзистенціоналізму
г) філософії життя
198. Представниками напрямку під назвою “філософії життя” є:
а) С.К’єркегор, А.Шопенгауер, Ф.Ніцше;
б) Ж.-П.Сатртр, М.Гайдегер, А.Камю;
в) М.Шелер, А.Гелен, Г.Плеснер;
г) Ф.Ніцше.
199. Хто із філософів вважав добром все, від чого зростає у людини відчуття сили, воля до влади, могутність, а злом – все, що йде від слабкості:
а) П.Тейяр де Шарден;
б) Ф.Ніцше;
в) А.Камю;
г) Сократ.
200. Класова боротьба є головною рушійною силою історії у філософії:
а) Ф.Ніцше;
б) А.Шопенгауера;
в) К.Маркса;
г) В.Ленін.
201. К.Маркс розробив вчення про:
а) соціально-економічні формації;
б) свободу та відповідальність людини;
в) про роль несвідомого у житті людини
г) про капітал.
202. З.Фрейд у своїй філософії розробив концепцію:
а) верифікації;
б) соціалізації;
в) сублімації;
г) аналітики.
203. В якій із відповідей перераховані представники неофрейдизму:
а) Е.Фром, К.Юнг, А.Адлер;
б) С.К’єркегор, Е.Гуссерль, М.Бердяєв;
в) К.Войтила, Е.Жильсон, Ю.Бохенський;
г) З.Фрейд.
204. Біля витоків екзистенціоналізму стояв:
а) К.Леві-Строс;
б) С.К’єркегор;
в) К.Ясперс
г) А.Камю.
205. Синонімом категорії існування є категорія:
а) сублімація;
б) верифікація;
в) екзистенція
г) немає.
206. Філософія екзистенціонаізму людський спосіб буття окреслювала перш за все:
а) за допомогою науки та наукової термінології;
б) через його відношення до світу природного буття;
в) через його внутрішнє людське сприйняття та переживання
г) через свободу.
207. Представники філософської антропології закликали:
а) вивчати людину всебічно, засобами різних наук;
б) вивчати людину в контексті світового еволюційного процесу;
в) розглядати людське буття через людське переживання
г) вивчати людську діяльність.
208. Вихідна позиція неотомізму може бути охарактеризована як:
а) підпорядкування науки релігії;
б) взаємодоповнення релігії та науки;
в) несумісність релігії та науки;
г) немає правильної відповіді.
208. Який напрямок сучасної релігійної філософії прагне синтезувати дані науки та релігійного досвіду для розкриття смислу Всесвіту і розглядає космогенез як “христогенез”:
а) неотомізм;
б) тейярдизм;
в) персоналізм
г) немає такого напряму.
209. До напрямів релігійної філософії ХХ ст. належить:
а) герменевтика;
б) персоналізм;
в) феноменологія
г) креаціонізм.
210. Який напрямок заперечував цінність філософського дослідження, виходячи із позиції, що знання про світ здобуваються завдяки даним конкретних наук, а не теоретичним абстракціям:
а) позитивізм;
б) прагматизм;
в) екзистенціоналізм
г) немає такого.
211. Філософський напрямок, який виступає як наука тлумачення текстів і займається проблемою їх розуміння, носить назву:
а) феноменологія;
б) структуралізм;
в) герменевтика
г) словникологія.
212. До особливостей української філософії відносимо:
а) схильність до моральних настанов;
б) раціоналістична спрямованість;
в) гносеологічна спрямованість;
г) онтологічна спрямованість.
213. На формуванні української філософії позначилось:
а) раціоналізм;
б) кордоцентризм;
в) плюралізм;
г) гносеологізм.
214. Особливістю давньоукраїнської філософії було:
а) універсалізм;
б) відсутність абстрактного мислення;
в) раціоналізм;
г) співвідношення філософії з мораллю.
215. Які риси національного характеру вплинули на формування української філософії?
а) індивідуалізм;
б) емоційність, чутливість;
в) екстровертність;
г) спільність.
216. На формування української філософії вплинуло:
а) ідеї відродження;
б) політичне становище;
в) прийняття християнства;
г) менталітет.
217. Яка філософська традиція сформувалась на українському ґрунті:
а) суб’єктивно-ідеалістична;
б) практична;
в) раціоналістична;
г) “філософія серця ”.
218. Українська філософія має спрямованість:
а) антропоцентрично-гуманістичну;
б) схоластичну;
в) раціонально-логічну;
г) прогностичну.
219. Яка була проблематика філософської думки Княжої доби?
а) співвідношення особистості і суспільства;
б) людина – нація;
в) релігійно – етична;
г) людина – Всесвіт.
220. На розвиток української філософії в період Київської Русі вплинули:
а) софізм;
б) філософія античності;
в) західна схоластика;
г) неоплатонізм.
221. В якому творі закладаються основи гуманістичної традиції?
а) Повість давніх літ;
б) Повчання дітям;
в) Моління;
г) Слово про закон і благодать.
222. Хто з українських філософів належав до періоду Відродження?
а) М.Коперник;
б) Юрій Дрогобич;
в) В.Максимович;
г) М.Костомарів.
223. Києво-Могилянську академію характеризує:
а) тенденція до поєднання теології і філософії;
б) теологічна спрямованість;
в) відокремлення філософії від теології;
г) заперечення філософії.
224. Хто був розробником теорії “сродної праці”?
а) П.Юркевич;
б) Г.Сковорода;
в) Ф.Прокопович;
г) П.Могила.
225. Хто започаткував в українській філософії традицію “філософії серця”:
а) П.Могила;
б) К.Острозький;
в) П.Юркевич;
г) Г.Сковорода.
226. Що означає принцип “сродної праці”
а) праця що приносить матеріальне задоволення;
б) праця по традиції;
в) праця що відповідає потребам душі;
г) праця за фахом.
227. Якому філософу належить концепція “трьох світів” і “двох натур”:
а) Кулішу;
б) Юркевичу;
в) українському;
г) Сковороді.
228. Хто з філософів у своєї філософії спирається на поняття “ідея”.
а) Костомарів;
б) Потебня;
в) Донцов;
г) Юркевич.
229. Хто з філософів стверджував, що серце є “центром душевного і духовного життя людини”.
а) Г.Сковорода;
б) П.Юркевич;
в) П.Могила;
г) І.Франко.
230. Під поняттям “серце” П.Юркевич розумів:
а) факт єдності людини і природи;
б) поняття що осмислює джерело людського життя і творчості;
в) мислення;
г) орган у тілі людини
231. До періоду романтизму в Україні відносимо:
а) І.Гізель;
б) Яворський;
в) Старицький;
г) Куліш.
Дата добавления: 2015-12-16 | Просмотры: 686 | Нарушение авторских прав
|