Характер Українського Православ’я
Така була вдача і суспільне життя наших предків ще в дохристиянські часи. Як бачимо, наші предки стояли на досить високому на той час ступені культурного розвитку, мали власну культуру – культуру українську. А тому легко сталося, що християнство, коли воно було рано занесене в Україну й офіційно запроваджене 988 (чи 990) року, дало тут глибоку християнізацію народу.
Ця глибока християнізація народу вилилася тут, як про це свідчать навіть чужинці в своїх писаннях, у великій побожності та моральності цих основних підвладних духові християнської культури.
Усе це ясно свідчить, що Нова Наука, Християнство, впала в Україні на добрий попередній грунт і дала щедрий врожай: створила окрему українську, головно культуру народну. І все вищеподане ясно свідчить теж, що Християнство на землях України – Русі появилося дуже і дуже рано, коли вже в 1X-X ст., як свідчать і араби, і греки, український народ стояв на такому високому ступені свого морального чеснотного життя. Оповідання про побут і проповідь Апостола Андрея Первозванного в середині 1 ст. десь там на Дніпрі, де був закладений Київ, держалося і держиться в Україні сильно і глибоко, завжди свіже і рідне, а тому вважаємо, що Християнство дуже рано почало розвиватися в нас; власне багато найдавніших рис з характеру українців свідчать, що Християнство старе в Україні, і дуже рано прищепилося в ній, творячи власну окрему культуру.
Характер українського двовір’я сильно допоміг, щоб легше приходило й сприймалося Християнство, – у Християнстві було багато такого, що не відкидало цілком попереднього, але доповнювало та освячувало його. Християнство принесло найважливіше: розуміння єдинобожжя, Віру в Єдиного Бога, Творця і Опікуне людства і всесвіту. Дохристиянські руси – українці сприйняли це легко ще задовго до свого офіційного Охрещення, і воно – основа нашої народної української культури. (Митрополит Іларіон. Дохристиянські вірування українського народу. – К., 1994. – 424с.)
Завдання 3. Законспектуйте артикули умов та вимог договору Брестського Собору 1596р. і з’ясуйте, які вимоги і гарантії були поставлені українським православним духовенством перед Римською Церквою (Сініцина А.В., Татарин Я.Г. Філософія: науково-практичні орієнтири. – Ів.-Фр., 2010. – C.96-100)
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Академічне релігієзнавство: Підручник / За ред. проф.А.Колодного. – К., 2000. – С.441-455.
2. Аляєв Г.Є. Лекції з релігієзнавства. – К.,1996. – С.108-110.
3. Історія релігії в Україні: Навч. посібн. / проф. А.Колодний, П.Л.Яроцький, Б.О.Лобовик. – К., 1999. – C54-102.
4. Калінін Ю.А.,Харьковщенко Є.А. Релігієзнавство. – К.,1995. – С.116-144.
5. Кислюк К.В., Кучер О.М. Релігієзнавство: Навч. посібн. – К., 2004. – С. 376-398.
6. Гудима Р.А. Релігієзнавство. Навч.-метод. посібн. – Тернопіль, 2000. – С.155-160.
7. Кость П. Історія української церкви. – Львів, 1992. – С.15-19.
8. Релігієзнавство: Підручник / За ред. В.І.Лубського, В.І.Теремка. – К., 2000. – С.255-264.
9. Нарис історії церкви в Україні. – Рим, 1990. – С.1-30.
10. Огієнко І.І. Українська церква. – К., 1993. – С.24-67.
11. Сініцина А.В., Татарин Я.Г. Філософія: науково-практичні орієнтири. – Ів.-Фр., 2010. – C.72-105.
Дата добавления: 2015-12-16 | Просмотры: 435 | Нарушение авторских прав
|