АкушерствоАнатомияАнестезиологияВакцинопрофилактикаВалеологияВетеринарияГигиенаЗаболеванияИммунологияКардиологияНеврологияНефрологияОнкологияОториноларингологияОфтальмологияПаразитологияПедиатрияПервая помощьПсихиатрияПульмонологияРеанимацияРевматологияСтоматологияТерапияТоксикологияТравматологияУрологияФармакологияФармацевтикаФизиотерапияФтизиатрияХирургияЭндокринологияЭпидемиология

Модуль 2. Основні філософські проблеми

Прочитайте:
  1. IV. Основні завдання та функції служби страхових експертів
  2. Актуальні проблеми психогігієни
  3. Актуальні проблеми хроногігієни
  4. Актуальність проблеми
  5. Анамнез життя — це основні факти життя дитини до захворювання.
  6. ВИДИ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО
  7. Визначення догляд за хворими, основні обов’язки медсестри.
  8. Визначення понять «фізичний розвиток дитини», «акселерація розвитку дітей», «гармонійність фізичного розвитку». Основні гіпотези і механізми акселерації. Оцінка шкільної зрілості.
  9. Визначення ТА актуальність проблеми.
  10. Вкажіть основні заходи, які використовуються при епілептичному статусі.

1. Вчення про суще та першо­­основи буття називається:

а) аксіологія;

б) гносеологія;

в) онтологія;

г) метафізика

 

2. Онтологія в історії філософії входила до

а) теоретичної фізики

б) об’єктивної логіки

в) метафізики

г) філософії

 

3. Основне питання онтології звучить так:

а) як можна пізнати світ

б) що є людина у цьому світі

в) що таке добро

г) як існує цей світ

 

4. Філософською категорією, якою охоплюється все існуюче, є:

а) матерія;

б) буття;

в) екзистенція.

г) сутність

 

5. Розуміння буття у східній філософії передбачає:

а) висування на перший план небуття порожнечі;

б) надання переваги буттю на небуттям;

в) оминання даної проблеми буття загалом;

г) злиття з природою

 

6. Розуміння буття у західній філософії передбачає:

а) висування на перший план небуття порожнечі;

б) надання переваги буттю на небуттям;

в) оминання даної проблеми буття загалом;

г) підпорядкування природи

 

7. Філософська позиція, яка первинною вважає об’єктивну реальність є:

а) матеріалізм;

б) ідеалізм;

в) метафізика.

г)дуалізм

 

8. Субстанція – це:

а) все існуюче;

б) першооснова всіх речей;

в) об’єктивна реальність

г) суб’єктивна реальність

 

9. Субстанціональний монізм означає, що

а) основа є

б) основ є одна

в) відсутність будь-якої основи

г) основ є дві

 

10. Субстанціональний дуалізм означає, що:

а) рівноправних основ є одна

б) рівноправних основ є три

в) рівноправних основ є дві

г) рівноправних основ є декілька

 

11. До основних форм буття відноситься:

а) буття галактик, зірок

б) буття духовного

в) буття індивідуального

г) буття емоційного

 

12. Матерія – це філософська категорія, якою позначається:

а) об’єктивна реальність;

б) це атоми і порожнеча;

в) протяжність, будова матеріальних об’єктів.

г) це реальність.

 

13. До основних форм існування матерії відносимо

а) рух, розвиток,час

б) простір, зміна, розвиток

в) час, якість, простір

г) рух, простір, час

14. Що в перекладі означає термін «матерія»:

а) те, що має тверду основу

б) те, що має властивість до руху

в) речовина

г) порожнеча наповнена предметами

15. Що виступає основою матеріального буття:

а) субстанція

б) екзистенція

в) матерія

г) річ

 

16. Матеріальне буття харак­те­ризується:

а) множинністю, поділь­ні­стю, наявністю маси

б) рефлективністю, просто­ро­вістю

в) ідеальністю, множи­нні­стю,

г) сконцентрованість, ціліс­ністю

 

17. Вкажіть правильне розу­міння розвитку:

а) це кількісна зміна об’єкту

б) це будь-який рух

в) це прогресивна зміна

г) це необоротна якісна зміна системи

 

18. Яке з визначень пра­вильне:

а) простір і час – форми буття світового розуму

б) простір і час - форми існування матерії

в) простір і час - це форми нашого сприйняття

г) простір і час незалежні від матерії субстанції

 

19. Рух як спосіб існування матерії позначає:

а) будь-яку зміну;

б) перехід від старого до нового;

в) тривалість і темпи протікання процесів;

г) зміну чогось

 

19. Яке визначення простору є правильним:

а) це система якій властива протяжність і об’єм

б) це форма існування мате­ріальних об’єктів

в) спосіб яким люди сприй­мають речі

г) буття тіл створених Богом

 

20. Духовне в межах суб’єктивної реальності носить назву:

а) дух;

б) душа;

в) відчуття;

г) ідея

 

21. Що є проявом свідо­мості:

а) рефлексія;

б) мова;

в) небіологічний тип поведінки.

г) сприйняття

 

22. Людській свідомості властиве:

а) пасивне відображення дійсності

б) активна творча діяльність

в) вплив на дійсність

г) ідеальне відображення дійсності

 

23. Вищим рівнем свідомості є:

а) несвідоме;

б) підсвідоме;

в) самосвідомість.

г) відчуття

 

24. Суспільна свідомість на базі наявних спільних у лю­дей потреб, інтересів, уста­новок і цілей формується:

 

а) стихійно;

б) цілеспрямовано.

в) хаотично

г) закономірно

 

25. До особливих рис сві­домості слід віднести:

а) сприйняття

б) судження

в) відображення

г) діяльність

 

26. Форми суспільної свідо­мості виникають:

а) внаслідок ідеального відо­бра­ження

б) внаслідок розвитку різних форм діяльності

в) внаслідок зміни системи

г)внаслідок форм людського сприйняття

 

27. Пізнання це:

а) одноразова дія

б) акт

в) процес

г) зміна

 

28. Основним принципом пізнання є:

а) принцип споглядання

б) принцип відбиття

в) принцип відображення

г) принцип уявлення

 

28. У сучасній гносеології об’єкт пізнання

а) існує сам по собі

б) протистоїть суб’єкту пізнання

в) залежить від системи пізнання

г) є частиною пізнаючого суб’єкта

 

29. Об’єкт пізнання:

а) передує суб’єкту

б) є похідним від суб’єкта

в) є невід’ємним від суб’єкта

г) постає частиною суб’єкта пізнання

 

30. Рушійною силою пізнання є:

а) абстрактне мислення людини

б) практична діяльність людини

в) єдність інтуїції і доведень

г) відчуття і знання

 

31. «Агностицизм» у філо­софії розглядається як:

а) розуміння процесу пізнання

б) розгляд об’єктів пізнання

в) повне або часткове заперечення можливості пізнання

г) сумнів у можливості пізнання

 

32. Вид пізнання який є частиною життєдіяльності має назву:

а) теоретичний

б) науковий

в) повсякденний

г) абстрактний

 

33. До форм пізнання належить:

а) відображення

б) усвідомлення

в) раціональне

г) підсвідоме

 

34. До чуттєвої форми пізнання відноситься:

а) чуття

б) відображення

в) сприйняття

г) поняття

 

35. Чуттєве пізнання характеризується:

а) найбільшою достовірністю

б) тим, що є єдиним джерелом пізнання

в) тим, що є найпершим джерелом пізнання

г) найбільшим ступенем повноти

36. Абсолютизація ролі чу­ттєвого пізнання пов’язана з:

а) реалізмом

б) скептицизмом

в) сенсуалізмом

г) раціоналізмом

 

37. Форма мислення, що відображає загальні ознаки предметів це:

а) уявлення

б) судження

в) категорія

г) поняття

 

38. Істина яка не залежить від суб’єкта це:

а) абсолютна істина

б) суб’єктивна істина

в) абстрактна істина

г) об’єктивна істина

 

 

39. Істинне знання бере початок з:

а) досвіду

б) інтуїції

в) практики

г) опису

 

40. Поняття яке протилежне істині:

а) брехня

б) заблудження

в) неправда

г) припущення

 

41. Істина це:

а) адекватне відображення об’єкта

б) ті знання, які є корисними для людини

в) ті знання, які можуть бути використані

г) твердження, що має свій зміст

 

42. До характеристик істини слід віднести:

а) суб’єктивність

б) конкретність

в) абстрактність

г) формалізація

43. Відносна істина це:

а) повне вичерпне знання про дійсність

б) конкретні знання про предмет

в) неповне знання про дійсність

г) адекватне відображення об’єкта

 

44. Істина яка не залежить від суб’єкта:

а) абстрактна

б) суб’єктивна

в) об’єктивна

г) абсолютна

 

45. Правда це:

а) це характеристика раціональних утворень

б) це відповідність знань і уявлень

в) це єдність істини та життєвої позиції

г) поняття, що оцінює міру точності знання

 

46. Вищою формою пізнавальної діяльності є:

а) мистецтво

б) релігія

в) наука

г) філософія

 

47. Формалізація це:

а) надання певної форми

б) заперечення формального існування

в) заміна реального об’єкта знаком

г) оформлення понять

 

48. Виявіть правильне судже­ння:

а) наука це форма суспільної свідомості

б) наука це система знань накопичених людством

в) наука це ірраціональний засіб

г) наука це співтовариство людей

49. Наукова істина характеризується:

а) раціональністю, обґрунтованістю

б) переважанням інтуїції

в) інтелектуальною діяльністю

г) запереченням змісту знання

 

50. Що можна віднести до емпіричного рівня:

а) синтез, метод індукції

б) ідеалізація, формалізація

в) опис, спостереження

г) спостереження, узагальнення

 

51. До методів емпіричного пізнання слід віднести:

а) індукція, дедукція

б) експеримент, аналіз

в) синтез, гіпотеза

г) спостереження, вимірювання

 

52. Раціональне пізнання характеризується:

а) здатністю фіксувати зв’язки предметів

б) засвідченням дійсності

в) відокремленням суттєвого від несуттєвого

г) незаперечним положенням

 

53. Гіпотеза це:

а) обґрунтоване доведення

б) наукове припущення

в) реалізована ідея

г) вища логічна форма пізнання

 

54. Теорія це:

а) система тверджень і доказів

б) наукове припущення

в) знання здобуте на основі спостереження

г) розглядається як непізнане

 

 

55. Етимологія терміна «діалектика» означає:

а) вміння спостерігати

б) вміння розмовляти

в) вміння вести бесіду

г) вміння переконувати

 

56. Розробником діалектики був:

а) К. Маркс

б) Фіхте

в) Гегель

г) Кант

 

57. Німецький філософ Гегель:

а) написав працю «Про діалектику»

б) висловив думку: «Все тече, все змінюється»

в) сформулював сукупність закономірностей

г) відкрив закони термодинаміки

 

58. Розвиток це:

а) зміна у певному напрямку

б) зміна окремих об’єктів

в) зміна зв’язків

г) зміна рушійних сил

 

59. В основі діалектики лежить принцип:

а) взаємозв’язку і розвитку

б) розвитку і прогресу

в) обмеженості і неможливості

г) заперечення і прогресу

 

60. До альтернативних концепцій діалектики належить:

а) діалог

б) метафізика

в) істина

г) релятивізм

 

61. Альтернативою діалекти- ки є:

а) ідеалізм

б) метафізика

в) наука

г) теологія

62. «Метафізика» означає:

а) друга назва філософії

б) заперечення розвитку

в) визнання розвитку за зовнішнім поштовхом

г) теоретична фізика

 

63. Догматизм це:

а) визнання догматики

б) абсолютизація істини, що не вимагає зміни

в) абсолютне в істині

г) абсолютизація відносності істини

 

64. Закон –це поняття, що означає:

а) зовнішнє оформлення дії

б) твердження, що не потребує заперечень

в) внутрішні необхідні властивості, що повторюються

г) твердження, що не передбачає зміни

 

65. Закони діалектики відносяться до:

а) суспільних

б) специфічних

в) універсальних

г) галузевих

 

66. Для якого закону характерні категорії «протилежність», «суперечність»

а) закон переходу кількісних змін у якісні

б) закон запереченя заперечення

в) закон єдності і боротьби протилежностей

г) закон суперечності протилежностей

 

67. Суперечність – це:

а) протилежні сторони

б) боротьба протилежностей

в) єдність взаємовиключаючих сторін

г) заперечення процесу

 

68. Виявіть дію закона єдності і боротьби протилежностей:

а) сонце сідає і наступає ніч

б) збудження і гальмування

в) вода переходить у газоподібний стан

г) з зерна проростає стебло

 

69. Закон єдності і боротьби протилежностей розкриває:

а) механізм руху

б) причини руху

в) напрямок руху

г) сутність руху

 

70. Який з наведених законів діалектики відповідає на питання: «який механізм новоутворень»:

а) заперечення заперечення

б) переходу кількісних змін у якісні

в) закон єдності і боротьби протилежностей

г) закон механізму новоутворень

 

71. Категорія «міра» у медицині позначається як:

а) рівновага

б) норма

в) патологія

г) пропедевтика

 

72. У законі переходу кількісних змін у якісні, момент переходу від однієї міри до іншох називається:

а) рухом

б) стрибком

в) поштовхом

г) знищенням

 

73. Закон заперечення заперечення розкриває:

а) механізм розвитку

б) напрям розвитку

в) процес розвитку

г) сутність розвитку

 

74. Категорія – це:

а) форма мислення

б) оформлена теорія

в) формальне поняття

г) формалізація процесу

 

75. Форма – це:

а) наслідок дії

б) зовнішня дія

в) зв’язок елементів

г) матеріалізація об’єкта

 

76. Детермінізм означає:

а) заперечення послідовного зв’язку

б) обмеженість дії

в) об’єктивний взаємозв’я­зок речей

г) відсутність будь-якого зв’язку

 

77. Дійсність це:

а) реалізована можливість

б) неможливість можливості

в) тенденція виникнення предмета

г) те, що має статися

 

78. Необхідність це:

а) тенденція виникнення чогось

б) неменучий внутрішній зв’язок

в) віра у долю, приречення

г) подія, що передує іншій дії

 

79. Поняття „життя людини” може бути застосованим для позначення:

а) її здатності бути живим організмом із усіма притама­нними йому властивостями

б) того змісту, яким може бути наповнений час, відве­де­ний людині, як проміжок між її народженням і смертю

в) способу людського життя, а також всіх найважливіших особливостей, або подій, що супроводжують життєвий шлях людини

г) як одного з проявів життя взагалі

 

80. Найперше, що потрібно людині, для входження в людський спосіб буття – це:

а) їсти, пити та одягатися

б) володіти засобами еконо­мічної взаємодії в суспільстві (гроші, капітал, тощо)

в) включитись у соціальні зв’язки та відносини,

г)оволодіти елементарними навичками соціально-куль­тур­ної поведінки та комуні­кації

 

81. Поняття людина є похід­ним від поняття „індивід”?

а) так

б) ні

в) скоріше так

г) скоріше ні

 

82. Із співвідношення понять „людина” та „індивід” мож­на зробити висновки:

а) все те, що притаманне людині, є в індивіді

б) все те, що є в індивіді постає властивостями людини

в) поняття „людини” вклю­чає риси, що є спільними для великої кількості індивідів

г) індивід виявляє загальні родові риси людини унікаль­ним чином

 

83. Поняття „людина” фіксує:

а) унікальну здатність люди­ни бути розумною

б) особливий вид живих істот

в) те, чим людина відріз­няється від усього іншого

г) особистість

 

84. Особою можна назвати:

а) будь-яку соціалізовану лю­дину

б) особливу, переважно – ви­датну людину

в) людину, що виконує певні соціальні ролі

г) людину

 

85. Із наведених нижче рис, виберіть ту, яка не розкриває суттєвих риси людської особи:

а) здатність творити

б) виступати в ролі суб’єкта та об’єкта соціальних відно­син

в) займати окреме місце в ієрархії власної групи

г) бути

 

86. Людська особистість – це:

а) індивід, що виконує певні важливі соціальні функції

б) людина, що наділена в суспільстві особливими пов­но­ва­женнями

в) особа, що відрізняє себе від усіх інших людей, та усві­домлює свою особли­вість

г) надлюдина

 

87. Ознакою особистості є:

а) темперамент, характер, психічна рухливість

б) виконання певних соці­альних ролей

в) наявність внутрішнього духовного стрижня

г) здатність людини поста­вати суб’єктом

 

88. З точки зору філософ­ської антропології, сутнісні сили людини – це:

а) засоби діяльності, що ха­рактеризуються процесами обміну та енерго­збереження

б) ті сили та засоби, якими володіє людина, задля утвер­дження в специфічно люд­ському способі буття

в) те, що характеризує лю­дину

г) те, чим наділена сама лю­дина

 

89. Співвідношення природ­ного та соціального в людині (за З. Фрейдом):

а) виникає одвічний кон­флікт між природними потягами людини та нор­мами соціальної поведінки, оскільки природне є пер­винним та більш потуж­ним, ніж соціальне

б) вперше висвітлюється сутність та особливості, як природного, так і соціаль­ного

в) природне починає вияв­ляти свої властивості та грані завдяки тому, що соці­альне включає у свій зміст усвідомлення

г) проявляється через сексу­альні потреби

 

90. Виберіть варіант непра­вильного окреслення сут­ності питання. Поняття цінності передбачає:

а) введення предметів у відносини „людина-людина”

б) визначення економічних витрат на виготовлення певної продукції

в) фіксацію значущості будь-чого для людини

г) розгляд певних предметів та явищ під кутом зору стратегічних життєвих завдань та мотивів діяль­ності людини

 

91. За І. Кантом та Г. Геге­лем свобода – це:

а) усвідомлена (пізнана) необ­хідність

б) відсутність необхідності

в) відсутність будь-яких перешкод для дії

г) відсутність суперечностей між намірами та їх здійс­ненням

 

92. Виберіть неправильний варіант відповіді. До різно­видів свободи слід зараху­вати:

а) вірогідну свободу

б) негативну свободу

в) свободу дії

г) свободу волі

93. З точки зору ідеї гро­мадянського суспільства, попарною категорією щодо категорії „свобода” є:

а) можливість

б) відповідальність

в) дійсність

г) воля

 

94. Розглянувши наведені нижче положення, щодо людського безсмертя, вибе­ріть з-поміж них те, яке є філософською спробою вирі­шення проблеми:

а) безсмертя ля людини – це неможлива і безглузда річ; із припиненням фізичного існу­вання, тобто біологічних процесів організму, прихо­дить кінець всім життєвим проявам людини

б) у відповідності із зако­нами збереження, що пану­ють у природі, слід ствер­джувати, що людська суб’єк­тивність (її душа та пере­живання) не можуть зник­нути у ніщо

в) окрема людина смертна, проте безсмертним постає людський рід, а тому після смерті продовжує жити вне­сок людини в досягнення роду

г) безсмертя людини постає реальністю в кількох планах: в генетичному, соціальному, культурному та духовному.

 

95. Розглянувши наведені нижче положення, щодо людського безсмертя, вибе­ріть з-поміж них те, яке є науковою спробою виріше­ння проблеми:

а) безсмертя ля людини – це неможлива і безглузда річ; із припиненням фізичного іс­ну­вання, тобто біологічних процесів організму, прихо­дить кінець всім життєвим проявам людини

б) у відповідності із зако­нами збереження, що пану­ють у природі, слід ствер­джувати, що людська суб’єктивність (її душа та переживання) не можуть зникнути у ніщо

в) окрема людина смертна, проте безсмертним постає людський рід, а тому після смерті продовжує жити внесок людини в досягнення роду

г) безсмертя людини постає реальністю в кількох планах: в генетичному, соціальному, культурному та духовному.

 

96. Розглянувши наведені нижче положення, щодо людського безсмертя, вибе­ріть з-поміж них те, яке є соціологічною спробою вирі­шення проблеми:

а) безсмертя ля людини – це неможлива і безглузда річ; із припиненням фізичного існування, тобто біологічних процесів організму, прихо­дить кінець всім життєвим проявам людини

б) у відповідності із зако­нами збереження, що па­нують у природі, слід стверджувати, що людська суб’єктивність (її душа та переживання) не можуть зникнути у ніщо

в) окрема людина смертна, проте безсмертним постає люд­ський рід, а тому після смер­ті продовжує жити вне­сок людини в досягнення роду

г) безсмертя людини постає реальністю в кількох планах: в генетичному, соціальному, культурному та духовному.

 

97. Кому з філософів нале­жить ідея „Надлюдини”?

а) філософу

б) О. Конту

в) О. Шпенглеру

г) Ф. Ніцше

 

98. Хто з філософів не при­тримувався космічної кон­цепції походження людини?

а) Тейяр де Шарден

б) В. Вернадський

в) Т. Аквінський

г) неотоміст

 

99. Згідно з трудовою тео­рією походження люди­ни, визначальними є чинники:

а) генетичного характеру

б) соціального характеру

в) природничого характеру

г) психологічного характеру

 

100. Згідно з еволюційною теорією походження люди­ни, визначальними є чинники:

а) генетичного характеру

б) соціального характеру

в) природничого характеру

г) психологічного характеру

 

101. Виберіть порядок кате­горій, який відображає хри­стиянську точку зору на світоглядні пріоритети лю­дини (логіка побудови ієрар­хічного ряду: перша позиція – найважливіша, остання – несуттєва):

а) потреби, інтереси, вартості

б) вартості, інтереси, потреби

в) інтереси, потреби, вартості

г) немає правильної відповіді

 

102. Виберіть порядок кате­горій, який відображає матеріалістичну точку зору на світоглядні пріоритети людини (логіка побудови ієрархічного ряду: перша позиція – найважливіша, остання – несуттєва):

а) потреби, інтереси, вартості

б) вартості, інтереси, потреби

в) інтереси, потреби, вартості

г) немає правильної відповіді

 

103. Хто з філософів не вважається представником філософської антропології ХХ століття?

а) М. Шеллер

б) П. Тейяр-де-Шарден

в) І. Кант

г) О. Конт

 

104. Знайдіть варіант непра­вильної відповіді на пи­тання. Особливий, небі­о­ло­гічний тип людської пове­дінки проявляється:

а) в тому, що людина діє за схемою „стимул-реакція”

б) в тому, що людина опо­середковує свої взаємини зі світом суб’єктивною систе­мою інтелектуальних засобів взаємодії з світом

в) в тому, що людина діє цілеспрямовано

г) ви тому, що людина не пристосовується до середо­вища, а перетворює його

 

105. Предметність, як одна з провідних властивостей люд­ської свідомості – це

а) здатність людини вико­ристовувати різні предмети в своїй діяльності

б) бажання впливати одними предметами на інші

в) здатність людини творити

г) здатність бачити в речах виявлені досвідом перетво­рювальної діяльності межі, функції та відношення.

 

106. Суспільство -це

а) сукупність людей, що про­живають разом

б) сукупність людей, поєд­наних єдиними життєвими цінностями

в) сукупність органів, інсти­тутів та установ, які регу­люють життя людей

г) сукупність кровних зв’яз­ків

 

107. Виділіть варіант відпо­віді, який є зайвим у наведеному переліку. Сус­піль­ство покликане забезпе­чувати задоволення таких найперших потреб:

а) збереження та відтворення життя членів суспільства

б) збереження стабільності форм організації суспільного життя

в) виховання у людей відда­ності певній ідеології

г) формування свідомості

 

108. Поняття соціуму постає:

а) тотожним поняттю сус­пільства

б) самостійним особливим поняттям, що фіксує якісну особливість процесів сус­піль­ного життя

в) поняття, що включає у свій зміст єдність історичної сукупності суспільств

г) протилежністю суспіль­ства

 

109. Поняття суспільства включає у свій зміст ґенезу власного становлення:

а) так

б) ні

в) скоріше так

г) скоріше ні

 

110. Знайдіть зайвий варіант: Між суспільством і приро­дою

а) відбувається постійний обмін енергією та інформа­цією

б) існує одвічний невирішу­ваний конфлікт

в) існує зв'язок за прин­ципом наслідування

г) існує єдність завдяки людині

 

111. Позиція натуралізму у соціальній філософії перед­ба­чає:

а) редукування соціальних якостей до природних

б) надмірне протиставлення природи та суспільства

в) ігнорування природних засад суспільного буття

г) вивчення природи

 

112. Позиція, згідно з якою усі якості людини зумовлені виключно соціальними чи­нни­ками називається:

а) тоталітаризмом

б) лібералізмом

в) соціологізмом

г) соціологізаторством

113. Знайдіть зайвий варіант: До основних сфер суспіль­ного життя слід зарахувати:

а) соціум, культуру, цивілі­за­цію

б) міфологію, релігію, філо­со­­фію, науку

в) виробничу та економічну діяльність, сферу побуту та сімейних відносин, систему соціальних відносин та інсти­тутів

г) духовне життя суспіль­ства, ідеологію та психоло­гію

 

114. Елементом духовного життя суспільства є:

а) знання, емоції, почуття, воля, пам'ять

б) економіка, техніка, інфор­мація

в) цінності

г) культура, наука, освіта

 

115. Серед рівнів духовного життя суспільства важливо розрізняти ідеологію та масову свідомість:

а) так

б) ні

в) скоріше так

г) скоріше ні

 

116. Соціалізація – це:

а) надання природнім речам соціальних якостей

б) процес набування люди­ною соціальних якостей та звичок

в) руйнування дикої природи людиною

г) переважання соціальних якостей в людині

 

117. Який із наведених варі­антів найбільш точно описує взаємини людини і суспіль­ства:

а) людина є провідною стороною у взаєминах із суспільством, оскільки без людини суспільства немає

б) суспільство є ключовою стороною у взаєминах із людиною, оскільки поза суспільством людина не набуває людських якостей, нездатна зберігати свої інтелектуальні та матеріаль­ні якості

в) людина і суспільство утво­рюють одну єдину якісну сферу буття: проти­став­лення людини і суспіль­ства надумані

г) людина – складова части­на суспільства

 

118. Який із наведених варіантів не являє собою форму суспільної свідомості:

а) мораль

б) релігія

в) культура

г) наука

 

119. Основним принципом етичних вимог щодо прове­дення клінічних досліджень і медико-біологічних експериментів на людини є:

а) повага до людини як особистості

б) милосердя

в) справедливість

г) солідарність

 

120. Який із наведених варіантів не можна вважати суб’єктом історичного роз­вит­ку:

а) індивід

б) соціальна група

в) система цінностей

г) соціальні групи

 

121. Провідним мотивом ідеї громадянського суспільства є:

а) суспільство існує заради добра одиниці

б) суперечність – джерело розвитку

в) „вічний мир” одна із міфологем суспільної свідо­мості

г) відсутність впливу дер­жав­них органів на життя людей

 

 

122. Виберіть напрямок філо­софії Стародавнього Схо­ду, в рамках якого, соці­ально-філософська пробле­ма­тика є домінуючою:

а) буддизм

б) даосизм

в) конфуціанство

г) чарвака-локаята

 

123. Представниками „теорії суспільного договору” є:

а) Ж. Ж. Руссо, Дж. Локк

б) В. Вольтер, Р. Декарт

в) Д. Дідро, Ф. Бекон

г) немає правильної відпо­віді

 

124. Котре з понять не на­лежить до переліку кате­горій соціальної філософії?

а) соціальна система

б) людина

в) індивід

г) свідомість

 

125. Абсолютна ідея є дже­релом суспільного роз­витку, згідно з вченням:

а) Г. Гегеля

б) Л. Фейєрбаха

в) Ф. Шеллінга

г) когось іншого

 

126. Основною функцією соціальних інститутів у суспільстві є:

а) виховна

б) пізнавальна

в) регулююча

г) навчально-виховна


 


Дата добавления: 2015-12-16 | Просмотры: 761 | Нарушение авторских прав







При использовании материала ссылка на сайт medlec.org обязательна! (0.11 сек.)